piątek, 2 września 2016

Papryka faszerowana fetą, bakłażanem i kaszą jaglaną

To danie powstało przede wszystkim z chęci zrobienia sezonowego wegetariańskiego pełnowartościowego obiadu. W internecie znalazłam pokrewne przepisy, ale oczywiście coś tam pozmieniałam. I oto jest przepis:
4 czerwone papryki o regularnych kształtach
1 bakłażan
1 spora cebula cukrowa
1 opakowanie sera typu feta
5 łyżek (na sucho) kaszy jaglanej
Olej kujawski "trzy ziarna" do smażenia
Pasta paprykowa "do grillowania" - słona i intensywna, więc zastąpiła sól i przyprawy
Oliwa do smaku
Papryki przekroiłam pionowo na pół i usunęłam gniazda nasienne ale nie usuwając szypułek - w ten sposób powstały wygodne "łódeczki"
Bakłażana pokroiłam w kostkę, cebulę też, i razem przesmażyłam na patelni ze spora ilością oleju, solą i cukrem do smaku
Kaszę ugotowałam w małej ilości wody, al dente, odcedziłam
Bakłażana z cebulką i serem feta zmiksowałam w blenderze na masę, potem dodałam do tego kaszę, wymieszałam. Ta ilość idealnie wystarczyła aby szczelnie wypełnić 8 połówek papryki
Na ok. 20 minut włożyłam do piekarnika nagrzanego do 200 st. Po wyjęciu, rumiane, skropiłam oliwą.
Podałam z sałatą z łagodnym vinegretem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz